دسته بندی پروژه ها

پروژه پمپ های ردیفی و مکانیزم عملکرد آن ها

در این بخش به معرفی انواع سیستم های سوخت رسانی خودروهای دیزل میپردازیم :  سیستم پمپ های آسیابی: پمپهایی که از طریق چرخش به نوبت سوخت را بین سیلندرهای مختلف تقسیم میکند. به این پمپ ها Rotary  (چرخشی) گفته میشود. پمپ های آسیابی در تیپهای متنوع DPA, VE, VA هستند  سیستم پمپ های ردیفی: پمپهایی که ترتیب چیدمان پلانجرهای آن ها بصورت خطی In Line باشد را ردیفی می نامند. در تقسیم بندی بوش Bosch این پمپ ها به این صورت می باشد :  الف ) M – پمپ های کوچک و ضعیفی تا قدرت 18KW برای هر سیلندر و فشار 400Bar که در خودروهای سواری دیزل استفاده میشد و نسل آن ها منقرض شده است.  ب ) A – پمپ هایی که درب از بغل دارند و از پمپ های M قویتر هستند که فشارشون تا 600Bar و قدرت آن ها تا 26 Kw برای هر سیلندر می باشد.

در این بخش به معرفی انواع سیستم های سوخت رسانی خودروهای دیزل میپردازیم :

سیستم پمپ های آسیابی: پمپهایی که از طریق چرخش به نوبت سوخت را بین سیلندرهای مختلف تقسیم میکند. به این پمپ ها Rotary  (چرخشی) گفته میشود. پمپ های آسیابی در تیپهای متنوع DPA, VE, VA هستند

سیستم پمپ های ردیفی: پمپهایی که ترتیب چیدمان پلانجرهای آن ها بصورت خطی In Line باشد را ردیفی می نامند. در تقسیم بندی بوش Bosch این پمپ ها به این صورت می باشد :

الف ) M – پمپ های کوچک و ضعیفی تا قدرت 18KW برای هر سیلندر و فشار 400Bar که در خودروهای سواری دیزل استفاده میشد و نسل آن ها منقرض شده است.

ب ) A – پمپ هایی که درب از بغل دارند و از پمپ های M قویتر هستند که فشارشون تا 600Bar و قدرت آن ها تا 26 Kw برای هر سیلندر می باشد.

پرداخت و دانلود

نویسنده :

علیرضا عبادی.png

«علیرضا عبادی» دانش‌آموخته الکترونیک و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری همه علاقه‌مندی‌های خود در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و تولید محتوای چندرسانه‌ای، گرافیک ,طراحی سایت , ربات های تلگرام و اینستاگرام , انواع ربات الکترونیکی , طراحی مدارات الکترونیکی , طراحی دستگاه های صنعتی و غیر صنعتی , کلاس های حضوری و غیر حضوری برنامه نویسی میکرو کنترلر avr و arm  - مهندسی تکنولوژی الکترونیک کاربردی